• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur länge måste skuldsaldot vara noll innan sök?

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
Hellu!
När väl hela skulden man har hos KFM betalats, hur länge bör den vara nollad för chans på samlingslån
Brukar väl stå att anmärkningar bör vara 6 månader eller äldre, men är det samma med skuldsaldot?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Hellu!
När väl hela skulden man har hos KFM betalats, hur länge bör den vara nollad för chans på samlingslån
Brukar väl stå att anmärkningar bör vara 6 månader eller äldre, men är det samma med skuldsaldot?
Väldigt få som godkänner samlingslån med anmärkningar tyvärr
 

Sayonal

Aktiv medlem
Poäng: 136
Blev medlem
17 Mars 2022
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
41
Poäng
136
Hellu!
När väl hela skulden man har hos KFM betalats, hur länge bör den vara nollad för chans på samlingslån
Brukar väl stå att anmärkningar bör vara 6 månader eller äldre, men är det samma med skuldsaldot?
När du betalt hela skulden till KFM så får du en historisk skuldsaldo hos KFM som försvinner efter 24 månader, innan dess att historiska skuldsaldo försvinner så borde du inte söka samlingslån. Jag kanske har fel här men du kan få lån innan dess men då skulle räntan vara hög, så jag rekommenderar att du avvaktar. Det är uc förfrågningar som skall bli 6 månader eller äldre för att din uc-store ska bli bättre och inte anmärkningar. Anmärkningar är kvar i 3 år och försämrar din uc rejält under hela dom tre åren.
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Minst 6 månader brukar vara ett minimumkrav men som flera sagt är urvalet begränsat.
 

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
Visst visas skuldsaldo i 24 mån efteråt?
När du betalt hela skulden till KFM så får du en historisk skuldsaldo hos KFM som försvinner efter 24 månader, innan dess att historiska skuldsaldo försvinner så borde du inte söka samlingslån. Jag kanske har fel här men du kan få lån innan dess men då skulle räntan vara hög, så jag rekommenderar att du avvaktar. Det är uc förfrågningar som skall bli 6 månader eller äldre för att din uc-store ska bli bättre och inte anmärkningar. Anmärkningar är kvar i 3 år och försämrar din uc rejält under hela dom tre åren.
Ja fast vad jag menar med anmärkning och 6 månader, så brukar det stå att de gärna ska vara 6 månader eller äldre och Max 10 st för att söka
Så undrade ju om de var samma tidsperiod med nollat skuldsaldo
 

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Ja fast vad jag menar med anmärkning och 6 månader, så brukar det stå att de gärna ska vara 6 månader eller äldre och Max 10 st för att söka
Så undrade ju om de var samma tidsperiod med nollat skuldsaldo
Ja, det är samma tidsperiod med nollat skuldsaldo.Fick lån själv i januari från Remember och blev nollat hos KF sedan maj månad förra året.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp